Przemysł radiowy nie pozostał w tyle i nadal jest pozycjonowany jako wpływowy, mimo że dzisiejsza technologia nadal się rozwija i obecnie zdecydowana większość samochodów posiada nowoczesne ekrany, łatwo adaptowalne połączenia smartfonów i WiFi. Pomimo tego radio AM/FM nadal jest mistrzem, jeśli chodzi o to, czego konsumenci słuchają w swoich pojazdach.
Według najnowszych danych 75% z 1,57 tys. respondentów badania z 2021 roku twierdzi, że w ciągu ostatniego miesiąca słuchało radia w swoim samochodzie. Jest to spadek z 81% w 2020 roku, ale nadal jest to numer jeden, w przeciwieństwie do muzyki cyfrowej, która zajęła drugie miejsce z wynikiem 48%.
Warto również zauważyć, że według badania odsetek Amerykanów, którzy prowadzili lub jeździli samochodem w ciągu ostatniego miesiąca, zmniejszył się z powodu pandemii z 88% w 2020 roku do 83% w tym roku. Słuchanie radia w samochodzie zawsze było i nadal jest jednym z największych atutów radia, pomimo faktu, że z biegiem czasu technologia wciąż się rozwija.