Kiedy wydawało się, że radio nie może się już rozwinąć pod względem jakości i dodatkowych funkcjonalności, pojawia się Internet i zmienia paradygmat tego, co znamy jako radio.
W formacie cyfrowym i z jakością, którą można łatwo zmieniać od bardzo zredukowanego poziomu do porównywalnego z dźwiękiem wysokiej jakości, na początku XXI wieku zaczęły pojawiać się liczne stacje radiowe nadające przez internet. Początkowo ich oferta była skąpa i ograniczona, ale wkrótce udostępniono internautom o wystarczającej przepustowości nieskończone ilości stacji z całego świata i o różnorodnej tematyce.
Oczywiście tradycyjne stacje radiowe nie chciały przegapić cyfrowej rewolucji komunikacyjnego i zaangażowały się w transmisję swoich programów poprzez internet, umożliwiając również pobieranie swoich programów, aby można było ich słuchać, kiedy tylko użytkownik sobie tego życzy, bez ograniczeń czasowych. Narodziło się radio na żądanie. W latach 2006-2007 łącza szerokopasmowe zaczęły się upowszechniać również na telefonach mobilnych, które od tej pory był nazywane smartfonami, a internetowe usługi radiowe dokonały wielkiego skoku w kierunku nowych możliwości o wyższej jakości i muzyki na żądanie.
Zaczynają powstawać wszelkiego rodzaju serwisy takie jak Spotify, Pandora czy Grooveshark, które pozwalają nam wybrać ulubione style muzyczne i odkrywać piosenki poprzez rekomendacje innych użytkowników.
Producenci nie pozostają obojętni na tę internetową gorączkę audio i zaczynają integrować w swoich urządzeniach funkcje odbioru i strumieniowania. Narodziła się cała nowa generacja odbiorników A/V, wzmacniaczy, centrów multimedialnych, odbiorników DTT, konsol do gier wideo, soundbarów, smart TV itp. umożliwiających dostęp do tych darmowych i płatnych usług radiowych na żądanie.